India a társadalmi vállalkozók Mekkája. Nem csak hogy a mostani "hype" vagy mondjuk úgy, hullám is nagy részben a térségből indult, de már szinte turisztikai attrakció, mindenki elmegy Indiába, aki ezzel akar foglalkozni. Komolyabbra fordítva: talán ismert, talán nem, de India telis-tele van társadalmi innovációval, társadalmi vállalkozókkal, empowerment civil szervezetekkel meg ilyen-olyan érzékeny vállalatokkal. Jól illusztrálja ezt, hogy India egyik (saját állítása szerint legalábbis) legnagyobb start-up vállalkozói portálján van külön hírfolyam a társadalmi illetve zöld start-upoknak, tele tökjó cikkekkel. Ráadásul, ezeknek a start-upoknak a business modelljéről is olvashatunk ezekben a remek írásművekben, ami azért nem túl gyakori a szakmai sajtóban sem.
Persze, ha jobban megnézzük, némely társadalmi hatásra fókuszáló innováció gazdasági leképeződése (tehát, hogy aztán milyen formát ölt, mint vállalat) feltűnően hasonlít mondjuk egynémely 19. század végi innovációra, amiből aztán a mai szupervállalatok lettek. Például itt van ez a víztisztítással foglalkozó cég, a Rite Water, ami kétség kívül nagyon fontos tevékenységet végez, de lényegében egy újfajta víztisztítási eljárást árul kormányoknak és vállalatoknak. Vajon miben különbözik ez mondjuk a korai Johnson & Johnsontól, ami a kórházi és otthoni higiénia javítását tűzte zászlajára? Az kétség kívül igaz, hogy régebben nem nagyon volt divat magasztos társadalmi célokat hangoztatni a kommunikációban, maga a termék volt a fontos, de az is igaz, hogy nem tudjuk, valóban képes-e a fenntarthatóság elveit szem előtt tartva növekedni egy ilyen "társadalmi vállalat".