2012.09.10.
09:50

Írta: N. Cs.

Helyi érdek

A fenti szpot a Quartiermeister nevű kis szériás német sörmárka első reklámfilmje*. Az italt főképp Berlin (Kreuzberg, Neukölln, Wedding), illetve most már Frankfurt és München egyes kocsmáiban árulják, és a márka célja, hogy a helyi fiatalok által fogyasztott, környéken gyártott ital bevételeiből helyi szociális projekteket támogasson. A projektet egy Sebastian Jacob nevű srác hozta létre, akinek egyszerűen csak annyi jutott eszébe, hogy hát itt van ez a rengeteg fiatal, akik körében amúgy is népszerű a társadalmi felelősségvállalás gondolata és akik éjjelente egy halom pénzt költenek bulizásra, miért nem segítenek ők ezeknek a többi, sokkal kevésbé vidám helyzetű helyi fiataloknak. A profit, vagyis a szétosztható pénz elosztásáról a három városban három külön, helyi egyesület önkéntes tagjai döntenek és a díjra pályázni lehet. Részletesebben itt lehet a modellről hallani.

Egy másik példa erre a fogyasztáson keresztüli “újraelosztásra” a főleg az USA-ban működő Sunday Soup hálózat. Ezek a nyitott események a gasztronómia felől közelítenek és a vasárnapi ebédet amúgy mondjuk étteremben elköltő helyi közönség köréből szeretnének előre kiválasztott helyi civil projektek számára pénzt gyűjteni. A vásárlók az egyes ételek kiválasztásakor szavazhatnak is, hogy ezzel melyik kezdeményezést támogatják.



Budapesten is rengeteg helyi szociális vagy civil kezdeményezés van, de a finanszírozásukban alighanem töredékrészt képviselnek a magánadományok. Míg az angolszász országokban komoly hagyománya van az adományozásnak (ld. brit és amerikai statisztikák), vagy mondjuk Németországban az önkéntes munkának, addig nálunk nagyon akadozva működnek mondjuk az újonnan indult crowdfunding platformok és más megítélés alá esnek a jótékonységi események is. Enni és inni viszont itt is szeretnek az emberek.

* Szöveg szabadfordításban: A fociegyesület ott szemben // Az úszás tanfolyam melletünk // A közösségi kert // A sarki állatsimogató // A helyi zeneiskola // [hang] Quartiermeister, sör a kerületért [Kiez = negyed inkább]. Több információ a sörről, amivel ön a szomszédságot támogatja, www.quartiermeister.org // [felirat] A reklám 100%-ban szponzorációban készült, árbevételt nem használtunk fel.

Szólj hozzá!

Címkék: gasztro vállalkozás példa USA Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://socialentrepreneurship.blog.hu/api/trackback/id/tr244765840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.